Deze website maakt gebruik van cookies. Deze gegevens worden gebruikt om de website zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de wensen en interesses van onze bezoekers. Lees hier meer over in onze privacy statement.

Akkoord

Het Garda gevoel van… Richard Otten

De eerste keer dat ik het Gardameer bezocht was voor mijn werk in 2010. Ik was altijd een Frankrijk fan en had bovendien een bedrijf dat personeel leverde aan voornamelijk Franse campings. Zomers was ik dus altijd te vinden in Frankrijk en niet in Italië. Tot we in 2009 een samenwerking aangingen met een bedrijf dat vooral z’n roots in Italië had. Daardoor wilde ik in 2010 Lago di Garda toch even met eigen ogen zien.

Een lange rit…

En zo ging ik aan het eind van de zomer op bezoek bij camping Weekend, gelegen in San Felice del Benaco. Camping Weekend is ooit begonnen door Loek van de Loo, inmiddels eigenaar van Vacanceselect. Zijn zonen hebben inmiddels grotendeels de camping overgenomen, maar 8 jaar geleden was Loek er ook nog zelf veel. Het was een lange rit. Ik denk dat ik vanaf Grenoble kwam en dus via de Frejus tunnel heb gereden. Het was laat en ik had een erg drukke dag gehad. Moe en licht gehumeurd kwam ik dus aan op de camping. Ik weet nog dat ik in het donker mijn regio-tentje heb mogen opzetten op plaats nummer 13. De plek was een soort ‘extra’ plaats, waar vaker een passant mocht overnachten. Voor één nacht bood het een uitkomst.

Italiaans eten: Mamma Mia wat lekker!

Diezelfde avond mocht ik op uitnodiging van Loek komen eten in het restaurant. Mamma mia, wat had ik lekker gegeten! Bovendien hadden we vanaf het terras een van de mooiste uitzichten die ik ooit heb gezien: we keken uit over de baai van Salò. Toen de ober langskwam, ging ik voor de Pasta all’Arrabiata. Werkelijk voortreffelijk!
Ik bezocht Weekend middenin het hoogseizoen en het terras zat goed vol. Het was de avond waarop het voltallige personeel van de camping de musical Grease ging opvoeren. Loek vertelde mij dat hij vroeger zelf nog meedeed, maar dat hij het dit jaar graag overliet aan de ‘jonge garde’. Het was werkelijk een spektakel, waarbij uiteindelijk Danny (chef animatie) boven op het dak van het animatie podium stond! Ik sloot de avond af met een glas wijn en dacht bij mezelf: Waarom ben ik hier nooit eerder geweest?

gardameer ervaringen

Fan van Lago di Garda

Na die eerste keer in 2010 ben ik gelukkig vaak teruggekomen. Voor mijn werk, maar ook voor vakanties. Ik heb twee keer een heerlijke meivakantie gevierd op het vakantiepark Il Gabbiano, waar we door gastvrouw Chicca geweldig zijn ontvangen. Op een terras in Desenzano dronken we Aperol spritz, terwijl we de caravan van de Mille Miglia voorbij hebben zien komen. Ook zijn we op het geweldige park Onda Blu geweest, van waaruit je een geweldig uitzicht hebt over het meer. Ik ben op camping Lido geweest, waar ik nog nooit zo’n grote en geweldige animatieshow heb gezien.

Ik kan inmiddels wel met recht zeggen dat ik fan ben van het Gardameer en ik hoop er nog vaak te kunnen komen, voor werk of voor vakantie!

Heb jij ook een passie voor het Gardameer?