Deze website maakt gebruik van cookies. Deze gegevens worden gebruikt om de website zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de wensen en interesses van onze bezoekers. Lees hier meer over in onze privacy statement.

Akkoord

Sirmione; Gardameer op z’n best!

Op 20 juni mochten wij, Suzan en Tessa, in een camper van Bürstner stappen: op reis door Europa! Met een tussenstop in het mooie Oostenrijk, reden we over de Fernpas naar Italië. ‘Laat het Gardameer maar komen’, zeiden we tegen elkaar. Vanaf het noorden kwamen we aanrijden, langs en door kleine dorpjes. Met als bestemming: camping Weekend! Deze camping is één van de toppers aan het Gardameer, waar wij een nachtje mochten staan met de camper. Maar daarover later meer.. Vandaag vertrokken tegen de middag naar camping San Francesco. Een camping direct aan het Gardameer, die uitkijkt op de parel van het meer: Sirmione. We konden dan ook niet anders, dan deze stad te gaan ontdekken.

Sirmione taxi-boot

Met een bootje vanaf de camping raasden we over het Gardameer. Een hele ervaring op zich! Met hoge snelheid stuiterden we over het water, waarbij we onszelf en de camera’s stevig vast moesten houden. Binnen vijf minuten legden we aan. Het uitzicht is adembenemend. Direct verliefd! Met bootjes in de haven en het kasteel op de achtergrond krijg je een romantisch zicht.

kasteel van Sirmione

De zwanen van…

De Italiaanse uitspraken vlogen om onze oren toen we door de poort van het kasteel liepen en op het pleintje uitkwamen. Missie 1: een Italiaanse gelato halen, want die hadden we nog niet gehad. Met het ijsje in de hand liepen we naar het water, met het kasteel aan onze linkerkant. Helemaal verbaasd kwamen we aan bij het kiezelstrandje: maar liefst 3 grote zwanen stonden op het strand. Die waren inmiddels wel gewend aan alle bezoekers van Sirmione, want ze bleven rustig op hun plaats toen iedereen erlangs liep.

Na 10 minuutjes van het uitzicht te hebben genoten gingen we weer op pad. Omhoog door de kleine straatjes met souvenirs winkeltjes links en rechts. Tot het bordje: panorama promenade. En hup, we liepen naar beneden, langs het water, totdat we een geheimzinnig trappetje tussen de begroeiing zagen. Daar gaan we in!

Met 35°C liepen we rustig, heel rustig de trappen op naar boven. We kwamen uit in een park, waar we geen mens zagen. Pas later kwamen we erachter dat we rondliepen in het Parco Pubblico Tomelleri, vol groen en totale rust!

Verderop zagen we de huisjes, appartementen en hotels dichterbij komen: het centrum van Sirmione in! Door de straatjes, de gelateria en de ristorantes. Totdat we in zijstraatje uitkeken op een plein vol terrasjes: Piazza Giosuè Carducci! Een heerlijke plek om even uit te rusten onder bomen. Totdat onze taxi-boot ons weer op kwam halen.

En we gingen weer terug, naar camping San Francesco.. Dag Sirmione, wij komen nog eens terug!

Heb jij ook een passie voor het Gardameer?

Blogger worden »

« Terug naar overzicht

Pagina delen

San Francesco

Familie Bakker, 19 september 2016

Gezellige camping!

Gezellige, niet al te grote camping aan het Gardameer. Wel opletten voor de plekken rondom het zwembad en het podium, daar is het geluid in de middag / avond tijdens de activiteiten / shows van het entertainment team erg hard.

In de omgeving: Verona, stadjes rondom het Gardameer, Ponte Visconteo.

Bezocht San Francesco met partner.